torsdag 15 mars 2012

Sorry, men jag knyckte solskenet

Idag känns det bättre igen. Vaknade och kände mig sådär, men jag var iaf utsövd.
Jobbet rullade på bra som vanligt och där någonstans började jag tänka. Att hallå? Fortfarande så kommer ingen och räddar mig och ordnar upp allting helt magiskt. Det är jag som måste ta mig dit jag vill komma. Och sen var det ju det där med att veta vart man ville... Jag vet fortfarande inte. Har ingen sån där stor livsdröm. Samtidigt känner jag att det där med att bara traggla på med jobb och familj och fredagsmys och fan och hans moster, det räcker inte. Jag vill ha det också, men det behövs något mer.
Och om jag bara sitter och känner hur dåligt jag mår så kommer jag ju aldrig få redan på vad min livsdröm är! Så jag måste liksom jobba på det här med att orka med livet.
Så jag tänker att jag får helt enkelt bara försöka vara den bästa JAG som jag kan vara, och se var jag hamnar.

Energin är tillbaks i alla fall.
Sen jag kom hem har jag:

¤ Slängt in en tvätt
¤ Kokat kyckling till middagen
¤ Öppnat räkningar och lagt dem i räkningsmappen
¤ Kokat fisk till hunden
¤ Kört ihop en bröddeg som ska kalljäsa till ikväll
+ att jag nu kokar ris (också till hunden), bloggar och dricker blåbärssmoothie.

Idag är det inget solsken ute, men aningens fler solglimtar här inne hos mig. :)

Ljusare på insidan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar