fredag 2 december 2011

Klappshopping m.m.

Idag har jag varit hos doktorn och "friskförklarat" mig. Har verkligen inte råd att vara ens lite sjukskriven längre. Har skulder jag vill betala av, och det lär behövas en hel del pengar inför framtiden.

Ska verkligen försöka få ordning på mitt liv nu, sakta men säkert. Jag tycker det är så otroligt jobbigt när orken sviker för allt jag vill. Men någonstans ska jag lyckas bygga upp en bra grund för mig själv och fylla alla "hål" där min energi nu smiter ut, och dessutom lära mig hur jag skaffar mig extra ork.
 Jag vet så väl att jag blir piggare av att träna. Ska bara lyckas behålla så mycket energi att jag kan ta mig iväg till gymmet när jag kommit hem från jobbet. Misstänker att mycket av min brist på ork kommer av stressen att inte hinna allt jag vill och behöver.

Lite trevligare händelser är iaf att jag efter läkarbesöket (som skinnade mig på ytterligare en hundring) åkte till stan med Ryno för att köpa barnens julklappar. Nu är de färdigköpta och gömda och det hela känns mycket bra, trots snål budget. Och nu slipper man springa runt i julstressen med. Skööönt!

Såg även en rolig grej i stan som jag var tvungen att fota:


"Ett skitroligt spel"? Jag tror jag dör! Årets julklapp någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar