torsdag 16 oktober 2014

Målbilder

Hösten regnar på utanför och jag är så tacksam att jag får ligga här i soffan med en mugg te och tända ljus. Jag behöver det här. 
Jag pratade med älskling igår om hur jag mådde igår morse och hur jag känt de senaste dagarna. Han hade redan lagt märke till det, och i vanlig ordning lyckades han få mig att släppa min oro. 
Han sa att jag är jag oavsett hur jag mår, och han älskar mig och finns där och stöttar när jag behöver. 

En dag i taget, ett steg i taget. Det går inte att snabbspola livet. 
Ja jag är frustrerad och otålig och vill ha svar nu, helst igår, på varför jag mår som jag gör. Men jag förstår att det inte kommer att gå så fort. 
Jag har redan ångest inför att börja jobba igen. Jag vill inte komma upp i de stressnivåerna som en vanlig vardag innebär för mig. 
Så ett mål att nå är att lära mig att behålla lugnet på insidan och inte låta mig påverkas lika mycket av allt runt omkring. 
Ett annat mål är att bli uppmärksam på när jag börjar anpassa mig efter andra och då dra i bromsen och tänka efter om det är nödvändigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar