tisdag 7 maj 2013

Varmt väder

Underbart väder idag! Det blev en stund på kullen nu på kvällen...


Har fått lite ensamtid hemma då R åkte med Bäcca för att fiska. Skönt. Det är så vansinnigt dålig energi här hemma och jag har jättesvårt att tänka klart och må bra när han sitter i närheten och mår dåligt. Det var jobbigt innan och det blev ju knappast bättre sedan jag talade om att jag vill separera. Men nu är resan påbörjad iaf, och förr eller senare kommer det att bli bra.
Det jag längtar efter allra mest nu är att få leva som jag själv vill. Ta min egen plats utan att anpassa sönder mig.
Men jag måste ta tag i att ta hand om mig själv redan nu. Det funkar ju inte att bara gå här och vänta på att han ska lösa sina bekymmer. Det har jag gjort tillräckligt som det är.
Så näe, en sväng med hunden får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar