lördag 12 januari 2013

Tvättstugemorgon

Jag sitter här i soffan med mitt täcke. Jag har en hund som myser till vänster om mig och en katt som ligger på ryggstödet till höger om mig, smackar mig i örat och myser hon med.
Jag har tvättstugemorgon.

Den här veckan har gått snabbt och jag har faktiskt glömt att skriva. Det blev ytterligare ett gympass igår och idag är jag mör i hela kroppen. Men det känns bra. Motion och kost har börjat visa resultat på vågen nu och det känns fantastiskt. Jag är fortfarande jättepepp! Däremot har jag tänkt införa en dag i veckan då det är ok att överskrida den rekommenderade mängden kalorier. En svullardag helt enkelt. Det verkar funka för många andra och jag känner att det blir ännu roligare då.

I onsdags var jag med Ryona hos optikern. Hon behöver fortfarande glasögon när hon läser och sitter vid datorn, men hennes bågar var för små så hon gick välja ut ett par nya. Naturligtvis väljer min dotter ett par av en dyrare variant och är tusen procent säker på att det är just dom hon vill ha. Tur det finns avbetalningsplaner säger jag bara. Haha!
Men min prinsessa blir nöjd och det är viktigt.

Det får bli en lugn helg i helgen känner jag. Är ordentligt trött efter den här veckan. Fabbe och Bäcca verkar ha någon form av konspiration för jag tror de lyckades övertala mig igår om att vi ska äta tacos idag. Det är både gott och enkelt så varför inte?

Nästa fredag blir det visst afterwork förresten. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar