fredag 4 januari 2013

Ja nu vart det fredag igen! Det går fort när arbetsveckan bara är två dagar.
Jobbet har gått bra och det har flutit, men igår morse började jag blöda näsblod precis när jag skulle åka hemifrån. Lite halvjobbigt eftersom jag var tvungen att vänta tills det gick över innan jag kunde gå. Men jag blev bara tio min sen som tur var.

Med mat & motion går det bra. Min hals har känts lite öm så det har inte blivit något gymbesök ännu, men jag har powerwalkat en dryg halvmil två dagar i rad och det känns bra.
Ätandet är också lättare att hålla på en bra nivå med ShapeUp appen. Har jag ätit mer kalorier än vad jag ska så justerar jag det med att röra på mig.
Känner mig jättepepp på det här!

2 kommentarer:

  1. Använder också den appen sen ett tag tillbaka och även om det inte går fort så rör det faktiskt på sig neråt :)
    Mycket bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är jätte nöjd! Appen håller mig motiverad eftersom kost och motion plötsligt blir mätbart och jag känner att jag medvetet kan styra. Att jag vet vad jag håller på med helt enkelt. :)

      Radera