lördag 17 september 2011

Jo, nu var det ett tag sen jag skrev sist. Svårt att få till tid och skrivlust samtidigt.
Är frisk från förkylningen nu och har kommit igång med träningen igen. Gött e de!

Samma dag jag skrev sist fick vi Li att komma ner hit för att börja söka jobb här. Hon blev kvar i drygt en vecka, men var tvungen att åka hem sen då hon fick en jobbintervju i Malmö. Håller tummarna för att hon får jobbet, men lite trist att hon behövde åka tillbaks. Hon är en go vän som jag gärna hade haft boende här i Göteborg.

I tisdags var jag på studievägledning och fick lite tips och tankar om hur jag ska gå till väga. Vill läsa webdesign. Har inte haft tid och ork att kolla mer den här veckan men ska se i nästa om den utbildningen jag vill gå är sökbar. Sen återstår bara problemet att om jag kommer in behöver jag ett sommarjobb. Mitt ordinarie jobb (som jag planerar ta tjänstledigt från) är stängt fyra veckor under sommaren, så där lär jag ju inte kunna ordna något. Men en sak i taget. Söka, komma in och bli beviljad studielån först.

Annars mår jag väl sådär... Men det tar jag en annan gång när jag orkar.

Idag har iaf varit en bra dag. Fått en hel del gjort. Bland annat hjälpt Rysan att baka muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar