fredag 2 september 2011

Förkyld

Är hemma idag, sjuk. Vrålförkyld närmare bestämt. Så veckan blev/blir inte alls som jag tänkt.
Började känna mig smått hängig redan i onsdags, så det blev inget röjande hemma. Det blev ett varmt skumbad på kvällen istället i ett försök att kurera mig. Det var skönt men igår bröt förkylningen ändå ut totalt. Blä...
Fabbes terminstart på simskolan igår räddades av att han fick åka med Sanna och barnen dit, och snälla hundgrannen Elin erbjöd sig väldigt lägligt att ta med Puffen ut på skogspromenad. Ryno och Ryona var på bortamatch med fotbollen, så jag fick faktiskt en lugn vilostund igår eftermiddag.
Hade egentligen tänkt ta mig till jobbet idag, men när man jobbar med mat så är det inte speciellt ansvarsfullt komma dit och hosta och snora.
Kalaset Fabbe skulle på på lördag blir uppskjutet, vilket innebär att vi kan skjuta storhandlingen till imorgon, så jag får väl hoppas att jag är piggare då...

Nu blir det viloläge för mig en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar