onsdag 9 maj 2012

Gaaah!

Har inte mått något vidare det sista. Hur ska jag kunna veta vad jag vill och på så sätt ta mig vidare, när ingenting lockar på allvar?
Och även om jag vill saker så är den obefintliga självkänslan där och slår undan fötterna på mig.
Är jag tillräckligt bra på något för att kunna stå mig i konkurrens? Har jag tillräckligt mycket driv i mig för att ta mig hela vägen? Genomföra något och stå nöjd och stolt på andra sidan?
Just nu är jag så less på mig själv att jag bara vill krypa under en sten och vissna. Jag går konstant omkring och känner mig om inte värdelös så nästintill.

Jag skulle vilja jobba för mig själv. Jobba med både bilder och text. Ha ett eget företag. Bo på landet, vid skogen. Ha en kennel. Kanske en häst eller två. Leva nära naturen. Ha en stort kök där jag kan laga all mat jag någonsin varit nyfiken på att laga. Jag vill ha en öppen spis.
Och mitt i alltihop vill jag kunna slappna av och njuta. Släppa allt för en stund och ändå veta att det finns kvar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar