torsdag 17 november 2011

Hjärtefunderingar...

Lite frukost kanske? Slänga in en maskin tvätt.
Ta en liten sväng till stan sedan.
Sista dagen på heltidssjukskrivningen idag. Imorgon och två veckor framåt blir det halvtid. Skönt med mjukstart. Så mycket annat som snurrar i huvudet.
I eftermiddag ska jag på utvecklingssamtal med Rysan, och sen är det simskola med Fabbe.

Mycket att ta tag i nu. Mycket att tänka på. Känner mig ganska förvirrad, även om jag vet vad jag vill. Men för någon som alltid har satt sig själv på hold, för att först ta tag i allt annat, så är det svårt att plötsligt sätta sig själv först. Speciellt när det får någon annan att må dåligt.

Men jag är glad att jag åkte bort några dagar. För att jag lyssnade på mig själv.
Saker och ting blir sällan som man tänkt sig, men jag känner mig klarare i huvudet nu. Lite klokare. Lite sorgsnare också kanske...
Lämnade en stor del av min omtanke kvar där nere, men kan nog inte göra mycket mer än att bara finnas där. :'(

Nu måste jag först och främst få mig själv på fötter! Allting börjar där.
Ingenting är enkelt, eller helt svart och vitt. Och min gråskala har alldeles för många nyanser. :/

En sak gör mig glad och varm i alla fall! Alla underbara vänner som på ett eller annat sätt visar att de bryr sig, och har förstånd nog att inte välja sida - för det finns ingen anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar