måndag 30 maj 2011

What a day liksom

Började med att gå upp tidigare trots att jag hade sovmorgon, för att röja upp lite efter helgen.
När jag kom till jobbet var det kaos och kalabalik av diverse orsaker. Bara att rycka in och hjälpa till! När det började kännas som att allt var på väg att ordna upp sig var det ett av barnen som spydde. Fick vara spytorkarhjälte.
Lite senare var det ytterligare ett barn som blev dåligt. Fick rycka in igen. Happy happy joy! Eller inte då... Men jag kände att det var inte mycket annat att göra en att skratta åt eländet!

Efter jobbet var det i princip bara att åka hem och vända. Tog en snabbsväng med Puff och åt lite, och sen var det dags att åka in till Liseberg och möta upp Rysan som var där med klassen.
Ett rent nöje att springa runt med ett gäng elvaåringar! Fick t o m åkt Balder med en av Ry's kompisar.

När vi slutligen kom hem fanns det ett berg av tvätt att vika in, och pannkakor att steka till Ryona's simhallsutflykt imorgon.

Nu är jag så trött att jag nästan somnar framför datorn...

God natt
[Edita och Ryona i Hang Hai]

[Jag vann en "Peter Panda" åt Fabbe]


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar