fredag 8 juni 2012

Bittert sötsug

Slappar i soffan. Och är sötsugen trots att jag inte kunde låta bli att äta upp den sista chokladglassen förut. Typiskt.
Funderar på att göra äppelpaj och hemgjord vaniljsås. Om jag orkar vill säga.
Ok jag borde inte. Men tanken på att få äta något sött var det enda som tog bort ångesten. Gör ett nytt nyttighets försök imorgon.
Ibland blir jag bara så less när jag kommer innanför dörren. Visst finns det kärlek här hemma, men också mycket irritation. Önskar jag kunde stänga av de känslorna. Det tar bara kraft. Men om jag säger så här; med två passiva människor kommer det inte förändras ett skit! Nu är jag bitter, men det går över. Det är bara att fortsätta framåt! Någon gång blir det rätt.

Vi är förresten kattvakt i helgen till Bäccas Osis. Funkar riktigt bra med Puffen, trots att de är katt och hund. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar