onsdag 26 november 2014

"Mycket nu"

Det är mycket nu. 
Och grejen är, har jag insett, att det alltid kommer att vara "mycket nu". Sådant är livet. 
 Men ibland får man små pauser från det där. Stunder där allt är underbart. Det kan vara en semestervecka, en mysig helg, en timme eller bara ett ögonblick. Dessa stunder får man ta vara på. För det kommer aldrig en tid då allt slutar vara jobbigt och livet blir konstant underbart för all framtid. 
Det funkar inte så. Det kommer alltid att vara fullt upp, och det är bara att handskas med det. Ibland går det smärtfritt och ibland får man ta det en sekund i taget. 

 Men jag ska bli mer uppmärksam på de här stunderna av lycka, och verkligen ta dem till mig. För de är bränslet som gör allting värt det. 
 Jag vill vakna varje dag och välja kärlek och tillit. Jag vill välja bort rädsla och oro ur mitt liv. Prövningar kommer att komma oavsett. Att lida i förebyggande syfte fyller ju egentligen ingen funktion. Så ja, jag vill vakna varje morgon och välja att acceptera att jag är den jag är, och välja att göra mitt bästa utefter den dagens förutsättningar. Och sedan lägga mig varje kväll, nöjd och tacksam för allt som faktiskt blev bra just den dagen. För räkna aldrig med att det blir precis som man tänkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar