fredag 2 maj 2014

Förändringar

Godmorgon. Sitter i hjärtats soffa och dricker kaffe. Ensam eftersom han jobbar idag. 
Ska strax gå och ta tag i mitt eget hem. Gosa med gossimjau och sådär. 

Mår lite halvdant förtillfället. Jag har valt ett nytt liv, men bor samtidigt kvar mitt i det gamla. 
Jag vet att jag är välkommen ut med de andra. Och jag vet att det inte blir några sura miner om jag går ut en stund, även om älsklingen själv inte vill följa med. 
Konflikten finns inuti mig. 
Det kan aldrig bli samma sak. För jag är inte kvar där jag var då. Det jag är glad och lycklig över nu, och det jag har lust att prata om. Det finns inte riktigt plats för det. Det passar inte riktigt in. 
Det var aldrig min värld. Det var exets värld, och jag deltog. Det förde mycket gott med sig. Absolut. Det gjorde mig till den jag är nu. Jag lyckades bygga upp mig själv i den världen. Jag har knutit band till personer som inte går av i första taget. De banden finns kvar. 
Och det är fortfarande en del av mina barns värld. Det ska det vara. 
Men jag får en känsla av utanförskap. Det är inte så konstigt. Det är en naturlig förlust när man väljer bort någon ur sitt liv. 
Det fina är vad jag har valt istället. Jag har valt någon som älskar mig precis som jag är. Jag har valt att bli del av något som kommer att vara den familj jag alltid velat ha. Lyckan när alla våra barn leker tillsammans är så stor. Då är jag hemma på riktigt. 
Det är dags att släppa taget nu och börja röra mig framåt. Nya ansikten kommer att ersätta de gamla. Omgivningar kommer så småningom att bytas ut. 
Det som verkligen var mitt från förr, det kommer att finnas kvar. 
Men det kommer att vara mitt liv nu. 
Det är min tur nu. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar