söndag 19 augusti 2012

Päls och powerwalks

Oj, den här veckan gick fort! Och det har känts jättebra! Förutom att jag hade en rejäl energidipp i onsdags. Då kändes det som om någon slängt mig i en betongvägg. Men jag repade mig fort och på torsdagen kändes allt bra igen.

Jag har hunnit med en hel del powerwalks och det känns toppen. En tripp till gymmet blev det också. Ett försiktigt styrkepass för min bråkiga rygg och axlar och sedan en välbehövlig stretch.

I tisdags tog Bäcca och jag Puffen och åkte upp till Skatås och gick en halvmil i det fina vädret. Hoppas att det blir fler gånger. Det är kul att se lite andra omgivningar när man promenerar.

I torsdags promenerade hela familjen till Bergsjön med Lise-Lotte och hennes hundar så att alla hundarna fick bada.

Puffen har börjat fälla något förskräckligt. Igår morse tog jag ut och borstade henne vilket resulterade i att vi lämnade en mindre Puffenklon kvar på kullen.

Igår kväll blev det utgång igen för både Ryno och mig. Snälla Tessan ställde upp och tog barnen. Det var kul och började med förfesten hemma hos Anna G.
Men idag känner jag att jag längtar efter lite vanligt hederligt familjemys.

På tisdag börjar barnen skolan igen och vardagen kickar in på riktigt. Jag välkomnar den faktiskt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar