fredag 13 april 2012

Lantliv?

Godmorgon!
Gick hem från jobbet i onsdags, men kallsvettningar, frys och halsont. Blev hemma även idag. Känner mig rätt pigg nu, men det gjorde jag inte igår vid halv elva (och när vi är hemma sjuka ska vi ringa före elva och tala om ifall vi kommer nästa dag eller inte), så då bestämde jag att vara hemma idag med.
Så mår bättre nu iaf. Tyvärr så kommer med det ångesten över att vara hemma och förlora pengar, rastlöshet och annan skit.
Men nu är det som det är. Ska väl bota rastlösheten med att dra fram dammsugaren senare i eftermiddag...
Kayla kommer hit och ska sova hos Ryona i natt, så det kan väl vara en fördel om det ser hyfsat ut.

Barnen har ju påsklov nu, och Fabbe har blivit bondgårdsfrälst. Vi har en liten statslantgård här i Bergsjön som heter Galaxen. Fabbe och hans kompis Eveliina har varit där tre dagar i rad och hjälpt till med djuren och ridit på hästar m.m. Igår vaknade vi klockan kvart i åtta av att han var redo att gå. Han hade ätit frukost och allt! Vi fick snällt informera honom om att Galaxen inte öppnar för än tio. Sen fick vi höra tjat om vad klockan var i två timmar... :)
Hm... En son som blir bonde och en dotter som vill bli veterinär. Vi borde nog flytta ut på landet? Jag hade älskat det!

Nu ska jag nörda lite SL igen. Lyckades bygga ett par kängor för ett tag sen. De ser typ ut som ett par gummistövlar men man måste ju börja någonstans.

Som sagt, inte världens vackraste men jag har skapat dom själv! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar